NEJLEPŠÍ LETNÍ OCHRANA KŮŽE? STRAVA!

Když jsme jako děti dělávaly ankety o nejoblíbenější roční období, LÉTO vyhrávalo na plné čáře… prázdniny, pobyt venku, sluníčko… Jako dospělí dnes víme, že je dobré své tělo na léto připravit.

Intenzivní sluneční paprsky mohou (ale nemusí) spálit kůži, vysušit vlasy a unavit organismus.

Ochrana z vnějšku je jedna část péče, nicméně možná daleko podstatnější je pitný režim, vhodná strava bohatá na vitamíny a minerály a zejména antioxidanty.

Náchylnost ke spálení NENÍ čistě genetický faktor – antioxidanty a další látky zajišťují přirozenou obranyschopnost kůže proti ÚV záření. Vyvážená strava vytváří přirozený ochranný filtr.

Co dopřát tělu pro zdravou a odolnou pokožku v létě?

Vitamín A pomáhá při opalování oddálit čas zarudnutí. Omezuje působení volných radikálů a tím zpomaluje poškozování kůže intenzivním sluníčkem i stárnutí. Pozor ale na vitamín A přidávaný do krémů, ten se na sluníčku na volné radikály naopak může rozkládat.

Karotenoidy a nejznámější z nich – betakaroten čili provitamín A – zvyšují odolnost kůže proti spálení a zajišťují přirozenou barvu opálení.

Zinek pomáhá při regeneraci kůže a při léčbě všech kožních onemocnění. Také se přidává do přírodních opalovacích krémů (jako zinc oxide, místo umělých nanočástic) jako přirozený filtr, který odráží sluneční paprsky od kůže, aniž by ucpával póry. U nás v prodejně najdete zinek v:

  • olej dýňový – skvělý zdroj zinku, který zvyšuje celkovou obranyschopnost organismu
  • olej z pšeničných klíčků – navíc má vitamín A, E a antioxidanty, vynikající je i na léčbu popálení a k omezení zjizvení (pozor však při citlivosti na lepek)
  • otruby, melasa, luštěniny

Antioxidanty

Platí, že čím více rozmanitých přírodních antioxidantů naše strava obsahuje, tím více slunečního záření je naše pokožka schopná pojmout, aniž by se spálila.

  • v naší nabídce doporučujeme zelený čaj
  • nebo potravinový doplněk astaxanthin, který je rovněž silným antioxidantem a posiluje odolnost kůže proti slunečním paprskům. Obsahuje karotenoidy, které jsou dopraveny do kožních buněk, kde pak chrání proti UV záření.

Zelené potraviny jsou zdrojem řady enzymů s antioxidačním vlivem a také minerálů. Obsahují přirozenou kombinaci antioxidantů, které působí synergicky, a tím zvyšují účinek složek.

Co tedy jíst (a pít)?

  • dostatek kvalitní pitné vody, případně pí-vody je základem
  • čerstvé ovoce (jahody, broskve, nektarinky, meruňky, fíky, víno, citrusy…)
  • zelenina (betakaroten je v mrkvi, batátech, špenátu, petrželové nati, brokolici, výživné jsou i rajčata, lilky, cukety), luštěniny
  • zdroje antioxidantů, jako jsou klíčky, zelený čaj, superpotraviny (spirulina, chlorella a ječmen navíc patří i mezi zdroje betakarotenu)
  • kvalitní tuky a panenské oleje, semínka, oříšky (např. slunečnice, mandle, kešu)
  • kakao – nemáme teď na mysli Granko, ale nepražené kakaové boby, které jsou chutnou přísadou a navíc obsahují směs prvků včetně karotenu, flavonoidů a antioxidantů, které mají dohromady blahodárné účinky na organismus

Náš tip: Každý den si dát lžičku kvalitního panenského oleje (z pšeničných klíčků, olivový, dýňový)

V létě nebývá nouze o čerstvé ovoce a zeleninu a na dovolené obvykle ani o ryby nebo kvalitní olivový olej, zkuste toho využít a dopřejte svému tělu péči, kterou si zaslouží.

Zajímá vás přirozená letní péče o tělo? Přečtěte si >>  4 TIPY, JAK CHRÁNIT POKOŽKU, OČI A VLASY BĚHEM LÉTA

2017-10-24T11:57:02+00:00